Retur & Öppet köp

Här nedan finner du information om ångerrätt, öppet köp och returhantering. För mer köp- och leveransinformation samt fullständiga köpvillkor: https://djurmaxi.se/conditions

Öppet köp och Ångerrätt

Vi vill att du alltid skall vara helt nöjd med alla varor du har beställt. Ångerrätten avser retur av oanvända varor, och gäller upp till 14 dagar efter att du har mottagit ditt paket. Vissa produkter har ej öppetköp som t ex graverade ID-brickor, måttbeställda metervaror, lösvikt samt vissa livsmedel, vårdprodukter, ljud- eller bildupptagning där förseglingen har brutits.

Skicka retur

Gör enligt följande för att returnera någon vara:
1. Fyll i retursedeln som finns på baksidan av din följesedel som ligger i paketet. Notera vilka varor du vill skicka tillbaka, samt returkod.
2. Packa dina varor väl i en kartong eller i ett vadderat kuvert. Skriv ut fraktetiketten och fäst den på ytteremballaget.
3. Lämna in din retur hos ditt paketombud.

Returfrakt

Om du vill skicka någon vara i retur kan du använda vår fraktetikett, kontakta vår kundtjänst för att få en returetikett skickad till din e-post som du själv skriver ut.

Vid användning av vår fraktetikett debiteras avgift på för närvarande från 99kr. Returfrakten baseras på returpaketets vikt och storlek och debiteras per kolli enligt; 0-5 kg 99kr, 5-10 kg 129kr, 10-15kg 159kr, 15-20kg 199kr. Tillägg för skrymmande paket med mått över 40cm 49kr, 60-120 cm 99kr.

Retursedel

Din retursedel finns på baksidan på följesedeln som ligger i paketet. Kontakta vår kundtjänst om du saknar retursedel.

Retursedeln är i filformatet pdf och kan öppnas med Adobe Reader. Programet är gratis och används för att öppna och läsa PDF-filer.
Ladda ned den senaste versionen av Adobe Reader: http://get.adobe.com/se/reader/

Nybeställning/Byte

Vid byte läggs order upp som nybeställning. För att byta eller beställa nya varor kan du enkelt lägga order via vår webbhandel eller skicka ett e-post till: order@djurmaxi.se.

Allmän returinformation

När din retur är behandlad och registrerad får du en bekräftelse till din e-post, normalt inom 10 vardagar efter att din retur är mottagen av oss.

Har du redan betalat för det du returnerat kommer Klarna kontakta dig för återbetalning. Om du istället har beställt mot Klarna faktura eller delbetalning, vänligen kontakta Klarna och meddela att du skickat retur. De kan då pausa din faktura i väntan på att din retur registreras.

Paket som inte hämtats ut hos paketombudet returnerats till oss. Vid outlöst paket debiteras avgift för att täcka frakt- och administrationskostnader. Se köpvillkor för mer information.

Om du har några frågor om din faktura kontakta Klarna via webb: https://www.klarna.com/se/kundservice eller via telefon på 08-120 120 10. Du kan även logga in på Klarnas hemsida: https://app.klarna.com/login för att få en överblick över alla dina köp via Klarna eller förlänga betaltiden.

Vi rekommenderar att du använder vår fraktetikett för att skicka tillbaka din retur, men du kan även återsända varan med eget fraktsätt. Retur skickas i så fall direkt till vår returadress: DjurMaxi, Kungsängsvägen 79, 80267 Gävle. Om retur skickas som brev tänk på att det inte får vara för tjockt, max ca 3 cm, för att kunna delas ut i brevlåda. Kontakta PostNord för mer info. Returpaket kan ej skickas till paketombud eller utlämningsställe.

Copyright © 2024 DjurMaxi