Frågor & Svar

Vanliga frågor och svar till kundtjänst

Här hittar du snabbt svar på våra vanligaste frågor.

Om det är någonting annat du undrar över är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Tänk på att innan du kontaktar oss, läs igenom våra frågor och svar nedan, så behöver du inte vänta på svar från vår kundtjänst. Våra svarstider från kundservice är normalt 1-2 vardagar.

 


Val på mixade färger

Kan jag välja en färg på en produkt som levereras i mixade färger?

Nej, det är inte möjligt att välja färg på produkter som levereras i mixade färger.
Dessa varor levereras mixade från våra leverantörer de plockas och levereras därför i slumpmässiga färger. Vilka färger som kan levereras varierar och ändras över tid, och kan skilja från de produktbilder som visas för varan. Det står noterat i produktinformationen om produkten levereras i mixade färger.


Leveranstid

Vad har ni för normal leveranstid?

Våra leveranstider är normalt 2-5 vardagar på de flesta varor i vårt sortiment. Vissa varor har längre leveranstid och paketets leveranstid beräknas då efter produkten med den längsta tiden. Leveranstiden som anges är behandlingstid som det normalt tar innan paketet packas och skickas ifrån vårt lager. Därefter tillkommer frakttid till ombudet eller PostNords terminal, normalt 1-2 vardagar. Leveranstiden för varje artikel står angiven på produktens informationssida, i kassan och i orderbekräftelsen.


Orderbekräftelse

När får jag min orderbekräftelse?

Orderbekräftelse skickas direkt ut till din e-post när din order är mottagen. Om du inte har mottagit någon orderbekräftelse kan detta bero på att du uppgett fel e-postadress eller att mailet hamnat i skräpposten i din inkorg. Du kan se om din order är mottagen om du loggar in på Klarna.


Ändra beställning

Kan jag ändra min beställning i efterhand?

Nej, när en order är mottagen är det inte möjligt att ändra eller lägga till varor i efterhand. Du kan göra en ny beställning om du glömde något, eller skicka varan i retur till oss om det är något du inte vill behålla.

Så länge du inte har klickat på ”Slutför köp” i kassan kan du lägga till och ta bort varor i din beställning. När du har slutfört köpet börjar vi behandla din beställning.


Avboka order

Kan jag avboka min beställning?

Det är inte möjligt att avboka en beställning som redan är behandlad, packad eller levererad. För att se om det är möjligt att avboka din order behöver du kontakta DjurMaxi kundtjänst.


När skickas paketet

När beräknar ni att mitt paket kommer att levereras?

Beräknat leveransdatum för ditt paket hittar du i din orderbekräftelse som du har mottagit till din e-post. Datumet som står angivet är när ditt paket beräknas att skickas ifrån vårt lager.

Exempel för paket med leveranstid 1-5 vardagar.
Det står i din orderbekräftelse "Beräknad leverans: 2020-01-01—2020-01-08". Ditt paket behandlas, och kommer att skickas från oss senast 2020-01-08. Du får leveransbekräftelse till din e-post när ditt paket är levererat.


Spåra paket

Hur spårar jag mitt paket?

När ditt paket är levererat från oss skickas en leveransbekräftelse ut till din e-post. Där kan du se ditt när ditt försändelse-ID på paketet och kan spåra paketet via PostNords websida eller i PostNords app.


Fraktkostnad

Vad kostar frakten till ombud?

Den normala fraktkostnaden för paket till ombud är för närvarande från 69 SEK. Beräknad fraktkostnad för alla varor och för olika fraktsätt anges alltid i varukorgen och i kassan.


Paketombud

Till vilket ombud levereras mitt paket?

Vid fraktsättet paketombud, levereras ditt paket till ditt närmaste PostNord paketombud efter ditt postnummer. Se närmaste PostNord paketombud genom att klicka på länken nedan.
Sök paketombud


Omdirigera paket

Kan jag ändra ombud för mitt paket?

Paket skickas till ditt närmaste PostNord ombud efter ditt postnummer. Det är inte möjligt att välja paketombud i vår webhandel, men du kan själv omdirigera ditt paket till annat ombud via PostNord websida när ditt paket är levererat och har fått ett försändelse-ID.

För att ändra paketombud: Spåra ditt paket via PostNord webbsida och klicka på "Välj leveransalternativ" under rubriken leveransval möjligt. Ditt paket måste vara inscannat hos PostNord för att det skall vara möjligt att välja leveransalternativ. Om paketet står som "registrerat" är paketet på väg till PostNords terminal för inscanning, och kan det ta 1-2 vardagar innan paketet får en första status.


Ändra leveransadress

Kan jag ändra min leveransadress?

Ja det går bra att ändra leveransadress innan du har slutfört köpet. För att kunna ändra leveransadress behöver du godkänna detta med BankID. Du ändrar leveransadress i kassan genom att välja fraktsätt och klicka på ändra.


Ändra mottagare

Det är inte möjligt att ändra namn på mottagaren i efterhand av säkerhetsskäl, men du kan låta någon annan hämta ut ditt paket om använder PostNords app. Med appen och mobilt BankID kan du legitimera dig digitalt och sedan välja att själv hämta paketet, eller skicka vidare avin och låta någon annan hämta.


Med PostNord App får du även snabbt koll på var paketet befinner sig och när det väntas komma fram.


Retur

Hur returnerar jag en vara?

Fyll i retursedeln som finns på baksidan av följesedeln. Använd fraktetiketten som låg med i ditt paket och klistra på lådan. Kom ihåg att varan som du skickar tillbaka skall vara oanvänd och ren från hår.

Om du har valt faktura som betalsätt, glöm inte att meddela Klarna att du har returnerat en vara. Då kommer din faktura att pausas och du behöver inte betala under returhanteringstiden.


Byta varor

Kan jag byta varor?

Du har alltid öppet köp i 14 dagar på de flesta varor i vårt sortiment. Byte läggs upp och behandlas som nybeställning. Om du behöver byta storlek eller produkt kan du enkelt göra en ny beställning på vår webbhandel.


Returhantering

Har ni mottagit min retur?

När din retur är hanterad får du en returbekräftelse via mail. När din retur är skickad till oss, kan det ta upp till 14 dagar innan den registreras hos oss. Vid hög belastning kan behandlingstiden för returer vara längre. Har du valt att betala med faktura får en uppdaterad faktura med nytt belopp att betala.


 

Gäller ditt ärende någonting annat?

Kontakta vår kundtjänst enkelt via vår vårt kontaktformulär. Klicka på länken nedan för att komma direkt till kontaktsidan.

  Kontakta oss >

© Copyright Trionet AB & DjurMaxi 2020